In deze nieuwsbrief kom je er onder andere achter welke omroepen zijn genomineerd voor de titel 'Omroep van het Jaar'. Je krijgt meer informatie over de jubileumweek in verband met het 50-jarig bestaan van de lokale omroep en er is een oproep voor de podcast 'Dit Was De Radio'.
Vier omroepen maken kans op de titel 'Omroep van het Jaar'
De vakjury heeft de genomineerden geselecteerd op basis van de stappen die de omroepen hebben gemaakt op het gebied van professionalisering, vernieuwing en talentontwikkeling.
Kijkwijzer helpt omroepen bij het beschermen van jonge kijkers door programma’s en films te classificeren op mogelijke schadelijke inhoud. Dit is verplicht voor lokale omroepen.
De NLPO onderzoekt de mogelijkheden voor een gezamenlijke codeur voor de sector. Is er content die je wilt vertonen, maar die (mogelijk) eerst geclassificeerd dient te worden? Meld je dan via NLPO.nl/kijkwijzer.
Na de zomer worden op basis van de behoeften van de lokale omroepen de vervolgstappen bepaald.
Deel je audiofragmenten met de podcast 'Dit Was De Radio'
De podcast ‘Dit Was De Radio’ met Harm Edens, Arjan Snijders en Ron Vergouwen gaat over de Nederlandse radio en natuurlijk mag de lokale radio daarbij niet ontbreken.
Voor het jubileumjaar worden er een aantal afleveringen volledig gewijd aan de lokale radio. Voor de invulling van deze afleveringen zijn ze nog opzoek naar mooie audiofragmenten van lokale omroepen.
Heb jij nog fragmenten van uitzendingen bij de lokale omroep om te delen? Mail dan naar ditwasderadio@gmail.com
De NLPO gaat AI–ambassadeurs binnen de omroepen actief opleiden en met elkaar in contact brengen. De betreffende medewerker dient als intern aanspreekpunt of adviseur binnen de omroep, en laat zich regelmatig bijpraten over de ontwikkelingen binnen de sector.
Ook kunnen deze ambassadeurs binnen de sector elkaar raadplegen. Meld je nu aan als AI-ambassadeur voor jouw lokale omroep en kom naar de trainingsdag op 7 september in Utrecht!
Een omroep ontvangt soms klachten, bijvoorbeeld over een eenzijdig verhaal of een ongewenste associatie door een foto.
Ook kleinere zaken, zoals spelfouten in een artikel, kunnen klachten opleveren. Het is belangrijk om deze klachten te registreren en correct en tijdig af te handelen.
Het informatiepakket klachtenprocedure kan hierbij helpen. Het hebben van een klachtenprocedure is verplicht voor het keurmerk. Bekijk voor meer criteria en de zelfscan deze pagina.